L'any passat es va publicar un article sobre el projecte realitzat a l'Escola Castellum de Sant Julià de Ramis, que incloïa el vídeo del procés de "cocreació" del seu pati, implicant tota la comunitat educativa de l'escola, amb uns resultats espectaculars. Avui parlarem de l'Institut-Escola Les Vinyes de Castellbisbal, centre integrant de la Xarxa d'Instituts Innovadors, que té un projecte educatiu de centre molt interessant, de 3 a 16 anys, proper a la nostra línia d'escola.
Detall del pati de Les Vinyes |
A Les Vinyes també s'ha dut a terme un projecte de "cocreació" dels patis, anomenat EMPATITZA'T, similar al projecte de l'Escola Castellum. Val la pena fer un cop d'ull a la pàgina del projecte per veure el treball i els resultats obtinguts, que són magnífics!
Però el que més crida l'atenció de l'Institut- Escola Les Vinyes és com expliquen el seu projecte educatiu a infantil, primària i secundària. És una joia que comparteixin tant generosament el seu treball, que és inspirador i pot ser de gran ajuda.
En Boris Mir, al seu blog La mirada pedagògica fa un resum de la presentació del centre que es va fer a les IX Jornades Aulablog14, celebrades a Barcelona els dies 3, 4 i 5 de juliol. Es va realitzar una presentació general del projecte educatiu i un taller sobre com s'aprenen les matemàtiques a Les Vinyes.
Segons Mir la proposta educativa de Les Vinyes es basa en un motor de tres temps: el treball a les assignatures, el treball globalitzat i el treball per projectes. Per a desenvolupar-lo han transformat el currículum, les metodologies i l'avaluació i han redefinit l'estructura organitzativa i directiva del centre.
Dur a terme aquests canvis, sense cap recurs addicional per part de l'administració, com també passa en el nostre cas, implica molt d'esforç i treball del dur.
Us deixo la presentació realitzada per Boris Mir utilitzada en les jornades Aulablog14, i la de Sergi del Moral, sobre les matemàtiques.
Moltes gràcies per compartir-ho!
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per comentar