La FAPAC ens facilita un enllaç que ens dóna informació i opinions d'experts i docents sobre la controvertida jornada escolar i les modificacions en l'horari, que any rera any és converteixen en un etern i recorrent debat.
Realment és molt recomanable i interessant fer una ullada al bloc Educación y Jornada Escolar que té com a objectiu facilitar informació sobre la jornada escolar (estudis, informes, articles de premsa, reflexions,..,) per a ajudar a les famílies a determinar quin dels horaris escolars és pedagògicament més efectiu i el més adequat per als seus fills.
Entre molta i diversa informació al respecte, trobem la opinió de les diferents federacions d'AMPA de l'estat español sobre aquest tema; aquesta és la postura de la FAPAC:
La FAPAC es posiciona a favor de la jornada partida:
"Els diferents informes sobre rendiment escolar que existeixen no determinen que la jornada partida o continuada comporti una diferència en els resultats acadèmics, o que ni l'una i l'altra sigui millor o pitjor per als alumnes.
Per això, ateses les circumstàncies de profunda crisi econòmica actual i davant la jornada laboral i els horaris existents al nostre país, la FAPAC no veu viable ni raonable un canvi generalitzat del model de jornada escolar actual, especialment perquè pot fer menys atractiva l'escola pública per a les famílies."
No deixa de ser com a mínim sorprenent que l'apartat d'estudis i informes, on hi ha recollits un nombre important de documents, s'encapçali de la següent manera:
"Nota: Esta página no contiene estudios ni informes favorables a la jornada continua, simplemente, porque aunque muchos docentes afirmen que existen, ninguno de ellos ha podido facilitarnos referencias bibliográficas para encontrarlos. Si algún lector dispone de esta información, gracias por enviarnos un correo y la incluiremos en esta página web."
També és molt interessant Aquest vídeo, síntesi d'idees del debat "A les tres a casa? Del debat sobre la jornada contínua al debat sobre el temps escolar" a càrrec d'Elena Sintes, directora de projectes de Rational Time i autora de l'informe "A les tres a casa? L'impacte social i educatiu de la jornada escolar contínua".
Al debat van participar: Jordi Plana, gerent del Servei d'Educació de la Diputació de Barcelona,
Montserrat Ros, secretària general de la Federació d'Ensenyament de CCOO, i Esther Fernández, membre de l'AMPA de l'Escola Solcunit.
Què en penseu?
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per comentar