Tal i com es va comentar en l’assemblea general ordinària a principi de curs, s’ha treballat des de la junta de L’AMPA, amb la col·laboració del nostre monitoratge i el vist i plau de la direcció del centre, en les activitats extraescolars, que s’oferiran a partir del mes de gener de 2014, d'acord al programa següent:
Preu per trimestre: 20 €
Termini màxim d'inscripció: 5 de desembre de 2013 (via telemàtica)
La inscripció s'haurà d'emplenar i validar com a data límit el dia 5 de desembre de 2013. Un cop determinat el nombre de nens/es incrits a cada activitat (entre 8 i 12), es determinarà si s'ha cobert el mínim per a que l'activitat sigui viable. S'assignaran les places per ordre d'inscripció i es comunicarà a les famílies, cap el dia 11 de desembre, mitjançant llistes de cada grup, penjades al taulell d'anuncis de l'AMPA.
MONITORATGE I SEGUIMENT.- Les activitats estan programades i dirigides per les nostres monitores, cadascuna de les quals s'encarrega de l'activitat en concret tal i com s'indica en en quadre d'activitats.
Al finalitzar el curs, cada monitora confeccionarà una avaluació de cada nen/a, valorant el seu aprofitament de l'activitat.
PSICOMOTRICITAT
Monitora responsable: Alba Casadesús
Grup: P3, P4 i P5 (Dijous)
Espai: Sala de psicomotricitat
La psicomotricitat integra les interaccions cognitives, emocionals, simbòliques, sensorials i motrius en la capacitat de ser i d’expressar-se en un context psicosocial. És una activitat essencial que afavoreix el desenvolupament de les possibilitats motrius, expressives i creatives dels infants a partir del moviment del cos.
A més, també ajuda a millorar la relació i la comunicació amb l’entorn que els envolta, alliberar ansietat i nerviosisme, treballar la tonicitat, la postura, l’equilibri, l’estructura corporal, respiració, relaxació, etc. Aquests objectius es treballaran a través dels jocs motrius, sensorials, socials, emocionals, cognitius, simbòlics, amb diferents materials i activitats depenent de l’edat, del nombre de nens/es i de l’estat anímic en aquell dia. Sempre es distingirà entre un ritual d’entrada recordant les normes, el desenvolupament central de la sessió i un ritual de sortida amb relaxació.
A més, també ajuda a millorar la relació i la comunicació amb l’entorn que els envolta, alliberar ansietat i nerviosisme, treballar la tonicitat, la postura, l’equilibri, l’estructura corporal, respiració, relaxació, etc. Aquests objectius es treballaran a través dels jocs motrius, sensorials, socials, emocionals, cognitius, simbòlics, amb diferents materials i activitats depenent de l’edat, del nombre de nens/es i de l’estat anímic en aquell dia. Sempre es distingirà entre un ritual d’entrada recordant les normes, el desenvolupament central de la sessió i un ritual de sortida amb relaxació.
ESPORTIVES
Monitora responsable: Anna Tàpia
Grup Mitjans 1: 1r i 2n (Divendres)
Grup Mitjans 2: 3r i 4t (Dimecres)
Espai: Pati o Sala de psicomotricitat en cas de condicions climàtiques adverses.
En el primer grup (1r i 2n) es treballarà la iniciació al frisbee (disc volador) i al voley-ball. El treball desenvolupat en les diferents sessions pretén ser una globalitat de totes les competències bàsiques; tot i així les principals són el coneixement i interacció amb el món físic, l’autonomia i iniciativa personal i aprendre a aprendre. A més, els nens fabricaran el seu propi frisbee.
En el segon grup (3r i 4t) es treballarà la iniciació a la indiaca (pilota amb plomes), amb la finalitat de treballar les mateixes competències indicades anteriorment. Igualment, els nens fabricaran la seva pròpia indiaca.
En el segon grup (3r i 4t) es treballarà la iniciació a la indiaca (pilota amb plomes), amb la finalitat de treballar les mateixes competències indicades anteriorment. Igualment, els nens fabricaran la seva pròpia indiaca.
DOSSIER ACTIVITAT
ELS PETITS XEFS
Monitora responsable: Susana Serra
Grup: 1r, 2n, 3r i 4t (Dimarts)
Espai: Menjador
Fomentarem el descobriment , la curiositat i l’interès vers la cuina ; tot jugant , creant i experimentant amb diferents productes , gustos i textures. Totes les receptes seran elaborades sense cocció durant l’activitat i en alguns plats la monitora haurà cuinat prèviament alguns ingredients necessaris. La majoria de receptes les provarem i les gaudirem durant l'activitat , però algunes d'elles se les podran emportar a casa per degustar-les amb la família.
Fomenta la cooperació entre companys i companyes, la integració entre alumnes de diferents edats, i el respecte i tolerància vers les opinions i gustos dels altres. Alguns exemples de receptes : sandvitxos en forma d’animals, tronc de patata amb tonyina i olives, pizza ( per fornejar a casa ), bombons, etc...
Fomenta la cooperació entre companys i companyes, la integració entre alumnes de diferents edats, i el respecte i tolerància vers les opinions i gustos dels altres. Alguns exemples de receptes : sandvitxos en forma d’animals, tronc de patata amb tonyina i olives, pizza ( per fornejar a casa ), bombons, etc...
DOSSIER ACTIVITAT
CLUB DE PETITS LECTORS
Monitora responsable: Marta Domingo
Grup: P3, P4 i P5 (Dilluns)
Espai: Biblioteca
Setmanalment els més petits tindran la possibilitat d’endinsar-se en el món màgic dels contes i la narració oral. Gaudirem amb les diferents lectures, acompanyades en ocasions, de música o de taller del conte fomentant així la seva imaginació i creativitat.
S’afegiran activitats com imaginar i dibuixar la nostra mascota, aprendrem coses dels contes (com les seves parts: portada, llom, solapa, etc. ), crearem una capsa de rondalles, un gegant propi del club, ens visitaran personatges dels contes que ens portaran sorpreses, en farem jocs dels contes (amagar i buscar En Patufet, per exemple), farem un mercat d’intercanvi de contes, treballarem “hem perdut un personatge del conte”, etc.
S’afegiran activitats com imaginar i dibuixar la nostra mascota, aprendrem coses dels contes (com les seves parts: portada, llom, solapa, etc. ), crearem una capsa de rondalles, un gegant propi del club, ens visitaran personatges dels contes que ens portaran sorpreses, en farem jocs dels contes (amagar i buscar En Patufet, per exemple), farem un mercat d’intercanvi de contes, treballarem “hem perdut un personatge del conte”, etc.
DOSSIER ACTIVITAT
ANGLÈS-INFORMÀTICA
Monitora responsable: Clara Tordesillas
Grup 1: 1r i 2n (Dimecres)
Grup 2: 3r i 4t (Divendres)
Espai: Aula TIC (Sala d’ordinadors ubicada al 3r pis de l’edifici escolar)
Adquirirem nou vocabulari en anglès tot treballant-lo a partir de recursos informàtics; contes interactius de la cultura anglosaxona, jocs on-line de vocabulari en anglès, escoltar i cantar cançons, etc. Es treballaran costums dels països on l’anglès es l’idioma oficial. A més, si es possible es treballaran programes d’edició de textos i presentacions, tot practicant el vocabulari.
Serà un grup reduït, fins a 8 nens, ja que d’aquesta manera es permet un aprenentatge més personalitzat; el treball. Es treballarà en parelles per tal d’aprendre els uns dels altres. En relació al nivell de l’activitat tan el d’anglès com el d’informàtica s’adaptaran segons els coneixements previs dels infants inscrits. Es disposarà d’un ordinador per parella.
Serà un grup reduït, fins a 8 nens, ja que d’aquesta manera es permet un aprenentatge més personalitzat; el treball. Es treballarà en parelles per tal d’aprendre els uns dels altres. En relació al nivell de l’activitat tan el d’anglès com el d’informàtica s’adaptaran segons els coneixements previs dels infants inscrits. Es disposarà d’un ordinador per parella.
DOSSIER ACTIVITAT
LA INFORMACIÓ DE TOTES LES ACTIVITATS EXTRAESCOLARS QUEDARÀ ARXIVADA A LA PÀGINA D'EXTRAESCOLARS DEL BLOG PER A LA VOSTRA CONSULTA
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per comentar