Breaking News

26 de setembre 2012

COMPETÈNCIA MATEMÀTICA A PRIMÀRIA

En la reunió de famílies de primària de dimarts al vespre, tot un èxit de participació val a dir-ho, se'ns va recomanar la lectura del llibre "Converses matemàtiques amb Ma Antònia Canals" (Ed. Grao) per a copsar més clarament el sistema que utilitzen els nostres fills i filles per aprendre a l'escola, que de totes totes és més divertit que el que vam utilitzar la majoria de nosaltres.

Encara no hi ha hagut oportunitat de llegir-lo, però buscant una mica aquí teniu més informació, que també pot ser del vostre interès.

Maria Antònia Canals (Barcelona, 1930) és una mestra catalana d'una família de mestres que li van inculcar els mètodes de Maria Montessori, llicenciada en ciències exactes. Ha treballat en la formació de mestres a la Universitat Autònoma de Barcelona i a les universitats de Vic i de Girona.

És autora de nombroses publicacions sobre l'ensenyament de les matemàtiques i la seva influència és molt notable en els grups de mestres Almosta i Perímetre. Ha rebut la Medalla al Mèrit en el Treball el 1986, i el Premi Mestres 68 el 1994 i la Creu de Sant Jordi el 2006. Creadora d'innombrables materials manipulatius per a l'ensenyament de les matemàtiques, és professora emèrita de la universitat de Girona i dirigeix el grup GAMAR .

La pàgina web de GAMAR (Gabinet de Materials i de Recerca per la Matemàtica a l'Escola) ens ofereix una valuosa informació sobre diferents materials didàctics, alguns dels quals podem veure a les aules dels nostres fills i filles. Us en deixo un tastet per a que us animeu a continuar aprenent...

Reglets.


Descripció: Reglets de fusta, des d’1 fins a 10 cm. de longitud, que representen els 10 primers nombres naturals, cada número d’un color. Les seves magnituds són una expressió realista de les quantitats, amb la característica que no estan marcades les unitats que les formen.

Utilitat: Permeten treballar descomposicions de nombres, tant lineals (aplicant la suma) com factorials (amb productes). També permeten treballar totes les operacions, pel que fa a la seva comprensió, a la descoberta de propietats, la memorització de la taula de multiplicar, i a l’adquisició dels algorismes corresponents, amb els diferents ordres d’unitats.
L’objectiu principal dels reglets és el de fomentar l’experimentació, la descoberta i el gust per la recerca pròpia, que és l’inici de la investigació.

Nivell: Tota la primària, primer cicle d’ESO, no parvulari

Exemples d'utilització:

MULTIPLICACIONS


SUMES


2 comentaris:

  1. Gràcies per aquesta pinzellada! És un regal aprendre de l'experiència de la M. Antònia Canals

    ResponElimina
  2. M'agradaria saber-ne més. Gràcies per l'apunt.

    ResponElimina

Gràcies per comentar