Breaking News

03 de novembre 2011

EL GOVERN PROPOSA ADAPTAR L'ARQUITECTURA ESCOLAR AL SEGLE XXI

New Vilhelmsro Elementary School (Dinamarca)
El president del Consell Escolar de Catalunya -òrgan assessor i de consulta del Govern-, Ferran Ruiz, és un gran defensor de transformar l'arquitectura d'escoles i instituts per adaptar els edificis a les noves necessitats educatives i per treure tot el suc a les noves tecnologies, que permeten més personalització en l'educació. "Hi ha moltes experiències innovadores en centres educatius de tot el món que no estan basades en el concepte de classe impartida" i que fugen, per tant, de l'habitual aula amb pissarra i pupitres, explica Ruiz.

St. Joseph's Primary School (Melbourne)
Aquesta és la idea que hi ha al darrere també de la decisió del departament d'Ensenyament de crear una comissió d'experts per fer una proposta d'adaptació arquitectònica de les escoles al segle XXI. En una entrevista a Efe, el coordinador d'actuacions en matèria de regulació del sistema educatiu del departament, Emili Pons, va explicar que les conclusions de la comissió d'experts estaran llestes abans de Nadal, de manera que l'any vinent es podria posar el tema sobre la taula per impulsar actuacions d'aquest tipus, sempre que s'aconsegueixi el consens de tota la comunitat educativa.

Recuperar l'àgora de debat
La irrupció de les noves tecnologies com a eines educatives, la creixent diversitat de l'alumnat dins de l'escola inclusiva i les canviants metodologies pedagògiques obliguen a repensar els espais educatius, per fer-los més flexibles. Entre les propostes que Pons va apuntar hi ha aules de creativitat, aules per fer treballs en grup, d'altres per a treballs individuals o també espais de grans dimensions que permetin la reunió d'un nombre elevat d'alumnes per impulsar el debat, a imitació de les àgores gregues.

Erika Mann Elementary School (Alemanya)
Tot i la retallada de fons públics, que ha afectat especialment la construcció de nous centres escolars, Ruiz considera que és el moment de repensar l'arquitectura de col·legis i instituts, un procés que ell considera que ha de partir dels mateixos centres, amb plans impulsats pels equips directius i adaptats a les circumstàncies concretes de cada alumnat i projecte educatiu. L'administració catalana, però, ha decidit fer el primer pas posant el debat sobre la taula.
 
 

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per comentar