Breaking News

06 de maig 2014

72.007 ALUMNES DE SISÈ COMENCEN LES PROVES DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES 2014

És el sisè curs consecutiu que es fan les proves d'avaluació de llengua catalana, castellana, matemàtiques i llengua estrangera.
Foto: ACN
D'aquesta manera, es pretén facilitar el trànsit de l'educació primària a la secundària i obtenir informació sobre els punts forts i febles en l'ensenyament

Un total de 72.007 alumnes realitzen aquest dimarts i dimecres la prova d'avaluació de sisè de primària, que avalua el grau d'assoliment de les competències bàsiques en acabar l'etapa. Aquesta prova, organitzada pel departament d'Ensenyament per sisè any consecutiu, ha arrencat a les 9 del matí d'aquest dimarts als 2.182 centres educatius del territori que imparteixen aquesta etapa de qualsevol titularitat. Els alumnes seran avaluats aquest dimarts en llengua catalana i matemàtiques, a més de l'aranès per a 86 alumnes de la Vall d'Aran, i demà dimecres serà el torn del castellà i la primera llengua estrangera. En aquest a última prova un total de 71.657 alumnes faran la prova en anglès i 350 en llengua francesa.

Els resultats d'aquesta no tenen efecte a final de curs en l'estudiant, però si que permetran al departament i als centres disposar d'informació sobre els punts forts i els punts febles dels seus alumnes.

En la prova d'avaluació de sisè de primària, dissenyada pel Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, hi participaran aquest any un total de 2.182 centres d'arreu del país que imparteixen aquesta etapa. Un total de 3.007 aplicadors controlaran la correcta realització de les proves i 1.023 correctors les corregiran.

La prova d'avaluació, que se celebra per 6è any consecutiu, incorpora enguany com a novetat un full adjunt per tal que els alumnes puguin respondre les preguntes tancades, i que fins ara es responien en el mateix quadern de les proves.

D'aquesta manera, Catalunya s'adapta al mètode de correcció d'altres països europeus i comunitats autònomes. Alhora, s'agilita la correcció de les proves, ja que aquestes respostes es podran corregir de forma més ràpida a través d'un lector òptic.

Els quaderns de llengua catalana i castellana avaluaran la comprensió lectora, l'expressió escrita i l'ortografia a través d'un dictat. El de llengua estrangera avalua la comprensió lectora i oral mitjançant ítems tancats i l'expressió escrita amb l'elaboració d'una breu producció per mesurar la competència discursiva i lingüística.

Finalment, la competència matemàtica avalua l'habilitat de l'alumnat per comprendre i interpretar diferents tipus d'exercicis i problemes, amb ítems referits a la numeració i càlcul, l'espai, mesura i lectura de gràfics, i les relacions i canvi.

L'avaluació de sisè de primària mesura el grau d'assoliment de competències bàsiques en acabar l'educació primària i proporciona informació sobre el sistema educatiu català. Aquesta prova permet als centres tenir informació dels seus punts forts i febles, i a les famílies dels alumnes conèixer quin és el grau d'assoliment de les competències bàsiques en acabar l'etapa obligatòria.

D'aquesta manera, es facilita el trànsit de l'educació primària a la secundària, ja que els alumnes que no superin alguna de les competències avaluades disposaran de material per treballar els diferents àmbits durant el període d'estiu. La prova també permet al centre, amb el suport de la inspecció educativa, incidir en el punts més febles i així millorar de cara als nous alumnes.

Els centres i les famílies rebran un informe abans d'acabar el curs escolar amb informació sobre els resultat obtinguts, en el cas dels centres referent al conjunt de l'alumnat i en el cas de les famílies referent al seu fill/a.

Reaccions:

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per comentar