Breaking News

17 d’octubre 2013

JOC MATEMÀTIC: ENDEVINAR EL NÚMERO

En quin número estic pensant?

Aquest és un joc que podem fer a casa i que consisteix senzillament en jugar a endevinar en quin número estem pensant, de l'1 al 100. 

Per fer-ho necessitarem vàries taules amb els números de l'1 al 100, una per a cada participant en el joc. No cal que les fabriqueu, aquí teniu una plantilla que podeu imprimir.

Hi ha dues maneres de plantejar el joc als nens, la més habitual seria:

Jo em penso un número de la taula i us dono unes pistes per tal que el trobeu. Per exemple: és un nombre imparell, si compteu de 5 en cinc el direu, és més gran de 50 i la suma dels nombres que el formen dóna 11.
Ja sabeu quin número m'he pensat?

Una altra manera de fer-ho més fàcil és que qui ha d'endevinar el número faci les preguntes.

El joc es adaptable als coneixements de cadascú, per tant les pistes poden ser més o menys difícils, per exemple: el nombre que m'he pensat és múltiple de 9, és més gran que el 10 i més petit que el 25, si aneu saltant de 3 en 3 li passareu per sobre,... hi ha infinitat de maneres de fer-ho!

Espero que us sigui d'utilitat.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per comentar