Breaking News

24 de setembre 2013

TALLERS GRATUÏTS PER A FAMÍLIES AMB FILLS DE 3 A 6 ANYS

LA REGIDORIA D’EDUCACIÓ PORTA A SOLSONA TALLERS GRATUÏTS PER A LES FAMÍLIES AMB FILLS DE 3 A 6 ANYS

S’impartiran sis sessions els divendres del 4 d’octubre al 22 de novembre a les set de la tarda

Els nens i nenes no vénen al món amb un manual d’instruccions. Per això moltes famílies necessiten espais de suport per conèixer aspectes que els puguin influir positivament en la cura, l’educació i el desenvolupament dels seus fills. D’aquí neix el programa formatiu “Créixer en família”, del Departament de Benestar Social i Família, que la regidoria d’Educació i la Xarxa Transversal d’Educació de Solsona porten per primera vegada a la ciutat. La sala cultural de l’Ajuntament acollirà sis tallers gratuïts per a pares i mares de 3 a 6 anys els divendres 4, 11 i 25 d’octubre i 8, 15 i 22 de novembre a les set de la tarda.

“Créixer en família” té l’objectiu d’orientar, reforçar i donar eines a les famílies per exercir la seva funció educativa de forma positiva tot potenciant el reconeixement i la confiança en les pròpies capacitats dels progenitors. Aquest programa ofereix diversos cicles de tallers plantejats per a diferents edats. A Solsona s’ha optat per la franja de 3 a 6 anys, perquè “és quan els infants comencen a formar-se un criteri propi i es fa necessari marcar unes pautes alhora que es potencia la seva iniciativa”, tal com assenyala la regidora d’Educació, Encarna Tarifa.

Els tallers són gratuïts, subvencionats pel Departament de Benestar Social i Família, però cal inscriure-s’hi prèviament a cada escola. Es demana a les famílies el compromís d’assistència al conjunt de sessions. 

El primer taller, titulat “T’estimo tal com ets?”, té l’objectiu d’identificar pràctiques educatives que promoguin actituds i contextos afectuosos que facilitin el desenvolupament dels infants i les seves famílies. El segon, “Ho he provat tot, però no em fa cas!”, tractarà sobre com fomentar la capacitat d’iniciativa de la criatura, però amb uns límits delimitats i sostenibles en el temps. 

La tercera sessió, “Vols dir que ja està tot ordenat?”, girarà entorn de la participació dels fills en les responsabilitats quotidianes. “Als nens els cotxes i a les nenes les nines?” és el títol de la quarta sessió, que revisarà com les criatures aprenen el que observen i detecten rols estereotipats, així com la importància que pares i mares es coresponsabilitzin de les tasques familiars. El taller següent, “Jugar serveix? Aprenem jugant?”, reflexionarà sobre com el joc evoluciona a mesura que canvien les capacitats, necessitats i experiències vitals de l’infant. Finalment, la darrera sessió girarà al voltant d’una temàtica que escolliran prèviament les famílies participants. 

Reaccions:

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per comentar